Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Munkahelyi baklövések

Munkahelyi baklövések

Korán mégy be a munkahelyedre, későig maradsz, sőt, időben és precízen elvégzed az összes feladatodat, mégsem kapod meg az elismerést, amit megérdemelnél? Lehet, hogy a saját fejed után mégy? Vagy panaszkodsz? Egy üzleti és karriertanácsadó szerint van 5 hiba, amelyek végzetesek lehetnek az elismertségedre és így a karrieredre is.   

Cynthia Shapiro, üzleti és karriertanácsadó, a „Corporate Confidential” című kötet szerzője szerint, teljesen mindegy, hogy mennyire vagy profi és kitartó a munkádban, ha az alábbi 5 hibát elköveted, soha nem leszel sztár a munkahelyeden.

1. Személyes napirend követése – Talán te is úgy gondolod, hogy érdemes konkrét feladatlistával kezdeni a napot, azzal a stílussal, értékítélettel működni, ami a legközelebb áll a személyiségedhez. Shapiro úgy tapasztalja, ha a saját értékítéleted alapján cselekedsz, akkor nem valószínű, hogy észre fognak venni és értékelik munkádat. „Ha nem aszerint dolgozol, ahogy a céged vagy a főnököd gondolja, akkor sosem fognak úgy tekinteni rád, mint egy értékes „eszközre”! Ha az a célod, hogy feljebb lépj a ranglistán, dobd el a saját napirendedet és tedd azt, amit tehetsz annak érdekében, hogy elősegítsd az övéket, függetlenül attól, hogy mennyire céltalannak tartod azokat” – tanácsolja Cynthia Shapiro. 



2. Negatív gondolataid kifejtése – Ha te vagy a munkahelyed, a csapatod megmondó embere, aki mindig beszól a főnöknek vagy aki mindig meglátja, hogy mit, miért nem érdemes megcsinálni, nos, akkor érdemes vigyáznod. Az ellenállással, a kemény kritikával, a beszólásokkal könnyen tönkre teheted a karrieredet. „Ha munkáról van szó, sokkal fontosabb, hogy pozitív legyél, mint hogy jártas” – tanácsolja Shapiro. Legközelebb, ha azon kapod magad, hogy morogsz, kérdezd meg magadtól, mi a fontosabb, kimondani, amit gondolsz, vagy megkapni a következő lehetőséget az előléptetésre vagy a fejlődésre?

3. Panaszkodni a HR-nek – Vállalatok gyakran úgy festik le a HR-t, mint az alkalmazottak szolgáltatóját, de ez így nem teljesen igaz. „A HR-esek valójában figyelnek, szócsövek, akik ellened és érted is felemelhetik a hangjukat” – mondja Shapiro. Ha valami problémával jelentkezel a HR-nél, akkor foglalkoznak a gondjaiddal, hogy ha az a vállalat legjobb érdekét szolgálja. Amennyiben a problémád fenyegeti a vállalatot, vagy a te teljesítményedet, akkor a felajánlott „segítség” valójában arra vonatkozó kísérlet lesz, hogy minimalizálja a vállalat felelősségét vagy, hogy olyan mértékben segítsen, amely a munkára ismét alkalmassá tesz – véli Shapiro.

4. Túl okosnak lenni – Azt hiheted, hogy minél okosabb vagy, annál valószínűbb, hogy elismerésben részesülsz, de ez nem mindig történik ez így. Okosságod veszélyforrásnak tüntethet fel téged, semmint értéknek, ha nem kezeled taktikusan ezt a témát. „Ha azt akarod, hogy megbecsüljenek, elismerjenek vagy előléptessenek, akkor okosságod a főnököd vagy valamilye befolyásos vezető támogatására használd” – ajánlja Shapiro. Tanácsa az okosok számára: Soha ne mondd el, mit lehetne jobban csinálni, hacsak nem kérik ki külön a véleményedet.


5. Nem tudni, hogy mikor kell váltani – Számos módja van annak, hogy felmérd, mikor kell váltani. Ha rossz viszonyban vagy a főnököddel, régóta nem kapsz fizetésemelést, következetesen azokat az ügyfeleket vagy projekteket kapod meg, akiket senki más nem vállal – ha ezek valamelyike ismerős, mielőbb kezdj el új állást keresni, int Shapiro, aki hozzáteszi: „Mindig jobb egy új pozícióba beleugrani, mint félretoltnak lenni, olyannak, akit észre sem vesznek.”

Nem minden ponttal értünk egyet az üzleti-, és karriertanácsadóval azzal viszont igen, hogy a saját életed, munkahelyi elismertséged és karriered legfőbb formálója TE magad vagy. Érdemes nemcsak a napi feladatokkal dolgozni, hanem magadon is!