Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hackeld meg a nyarat!

Hackeld meg a nyarat!

Még közel egy hónap van hátra a nyárból és van olyan melegimádó, aki már most elkezd aggódni azon, hogy hamarosan itt az ősz… És persze van olyan is, aki utálja a hőséget. Akárhogy is állunk hozzá a nyári napokhoz, van 4 tippünk, hogyan hozd ki a nyár hátralévő részéből mentálisan a legtöbbet és hogyan légy még inkább jelen a következő napok, hetek pillanataiban.

Játssz a fantáziáddal és tárold el a meleget! Kezdjük azzal, aki épp munka közben olvassa ezt az írást. Neki arról beszélni, hogy lógasd bele a lábad a Balatonba vagy a tengerbe, már-már kínzás, így inkább mást ajánlunk. Ha klímás irodában dolgozol, különösen ajánljuk, hogy időnként menj ki az irodából, élvezd a napfényt és a bőrödön a meleg levegőt. Próbálj meg 2 óránként legalább 10 perc szünetet kivenni és rácsodálkozni a nyári napra. Ha épp az a baj, hogy a munkahelyeden túl meleg van, akkor is állj meg néha, hogy másképp nézz rá a napsütésre, a hőségre. Képzeld el, milyen lenne, ha a bőrödön, az arcodon, a karodon napelemek lennének és össze tudnád gyűjteni a sugarakat, a meleget? Raktározd el ezt a pillanatot, hidd el, lesz olyan őszi és téli nap, amikor jólesik visszaemlékezni erre a pillanatra és szívesen kiengednéd a már összegyűjtött energiát.

 

Tekints vissza a korábbi nyarakra és nevess! Bár az emlékezés idegrendszeri folyamatáról csak halvány elképzelésük van neurológusoknak és pszichológusoknak is, abban egyetértenek a kutatók, hogy ez egy bonyolult és összetett folyamat, amelyben a pozitív emlékképek javítják a hangulatot, akár csökkentik a depressziót és képesek endorfint, vagyis a boldogsághormon termelését is elindítani. Az agyunk más területe felelős azért, hogy például megszervezzünk egy nyaralást, elinduljunk az útra és sétáljunk a tengerparton, ismét más, hogy az úton lévő közlekedési szabályokat észben tartsuk. Egy-egy esemény vizuális, szaglási, érzelmi, verbális aspektusait az agyunk teljesen különálló részei kezelik, és aztán ezek a részek kerülnek egy komplett rendszerbe akkor, amikor emlékeket idézünk fel. Gyűjtsd össze az eddigi nyaraid egy-egy vidám eseményét, pillanatát. Tölts időt azzal, hogy apró feljegyzéseket készítesz a boldog nyári emlékekről a telefonodba vagy egy füzetbe. Gondold át őket, hogy milyen voltál, kikkel voltál, mi okozott örömöt a korábbi nyarakban. Ne ijedj meg attól sem, ha a múlt nosztalgikus idézése szomorú érzéseket is előhoz. Ha ez történik, nézz szét, ez most a TE nyarad és hamarosan ebből az évből is előhív majd az agyad szép emlékeket!     

 

Legyen a környezetedben valami zöld! A színek hatással vannak a hangulatunkra és a viselkedésünkre is. Pár éve az SCA és a Tork nemzetközi márkák agyhullám technológia alkalmazásával mérték fel, hogyan reagálnak egy étteremben a vendégek a különböző színekre, és ezek a színek miként befolyásolják az élményeinket. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az agyunk azonnal reagál a színekre, amelyek igazán kellemes érzéseket, hangulatot képesek kiváltani, sőt, inspirációhoz és gondolatébresztéshez is tökéletesek. Például a piros szín tovább növeli az erőteljes érzelmi kapcsolatokat, fokozza a kreativitást, a kék szín a harmonikus, nyugodt élményt segíti elő.  Az agyhullámok eredményei szerint a zöld színnek nagyon sok pozitív hatása van, ezért arra biztatunk, hogy legyen a környezetedben valami zöld szín. Természetesen, ha épp nyaralsz ez nem lesz nehéz zöldet látnod, ám azon túlmenően is használd ki ennek a színnek az erényeit. Vegyél fel egy zöld ruhadarabot, legyen a közeledben egy zöld virág, festményt, vagy akár dekorálj zöld szalvétával az étkezéshez. Ez a szín élénkítő hatású, amely segít regenerálódni, javítja az immunrendszert, elősegíti a relaxációt, csökkenti a pulzusszámot, pihentet, nyugodt és barátságos hangulatra inspirál. Zöld színű környezetben igazán feltöltődhetünk és gyógyulhatunk.

Kényeztesd és gyógyítsd magad! Tudjuk jól, hogy a nyári melegben muszáj sok folyadékot inni, hogy a vízháztartásunkat egyensúlyban tartsuk. Az viszont egyáltalán nem mindegy, hogy mivel csillapítjuk a szomjunkat. Igaz, a hideg üdítő, sör is hasznos, hiszen a melegben lényegesen többet izzadunk, és ez folyadék- és elektrolitvesztést okoz a szervezetünkben, növelve a kiszáradás kockázatát. Ezt leginkább abból vesszük észre, hogy fáradtabbak leszünk, ingerlékenyebbek, akár izomgörcsöktől is szenvedhetünk. Éltető vízzel csökkenteni a szomjúságunkat kitűnő megoldás, akár úgy, hogy egy kis citromlevet facsarunk hozzá, vagy dobjunk bele egy mentalevelet. Érdemes gyógynövényteákkal frissíteni a szervezetünket. Ehhez tökéletesen alkalmas a mentatea, forrázzuk le a mentalevelét, hűtés után máris ihatjuk, azonnal érezzük a hűsítő, üdítő hatását. A citromfűtea is tökéletes nyári folyadék, űzi a stresszt és forró éjszakákon enyhülést hoz a melegre is.

Tartalomhoz tartozó címkék: Márton-Koczó Ildikó