Készíts listát a szomorúságaidból és a boldogságaidból


Egy igen hasznos gyakorlatra invitálunk, amely egyszerűnek tűnik, ám ha lelkesen és kitartóan végzed legalább egy napig, kiderül, hogy inkább nagyszerű, mintsem egyszerű. Szánj ma időt 2 lista megírására. Akár a napi teendőid mellett is nyugodtan írhatod őket, elég hozzá 2 papírlapot és egy tollat elővenned, vagy a tablet, telefon jegyzetoldalát megnyitnod. Készíts boldogság-, és szomorúságlistát az életed aktuális mozzanataiból.

Készíts egy szomorúságlistát és ezzel párhuzamosan egy boldogságlistát is. A szomorúságlistába írj bele minden olyan dolgot, amely önmagaddal kapcsolatban elszomorít, olyan dolgokat vegyél számba, amely RAJTAD ÁLL. A listába tehát nem kerül be a megbízhatatlan szomszéd vagy a locsogó kolléga…

Csak az önmagaddal kapcsolatos dolgok szerepeljenek benne, az aktuálisak, amelyek épp most emésztik az energiáid, mérgezik az életed. Például: alacsony az önértékelésed, nem vagy elég bátor belevágni egy új kapcsolatba, magányosnak érzed magad, nincs elég pénzed utazni, túlzott igényeid vannak, öregszel, fáj a lábad, stb. Az épp aktuális boldogságlistádba is csak olyan dolgokat írj, amiket MAGADNAK KÖSZÖNHETSZ. Például: mostanában nincsenek otthon veszekedések, gyakorlod és jól megy a nemet mondás képessége , hétvégén túráztál egy jót, mindig elfelejted befizetni a gyerek ebédpénzét, de most eszedbe jutott, végre eljutottál a barátaiddal/barátnőiddel egy jó programra, stb. Írj minél részletesebb listát mindkettőhöz, de sajnáld rá az időt. Azonban van egy szabály. Amint leírsz valamit a szomorúságlistádba, kettő plusz dolgot írj hozzá a boldogságlistádhoz. A listához neki kezdhetsz kényelmesen, ülve, gondolkodva, majd folytasd a napi tevékenységeid közben is, és ha eszedbe jut valami, egészítsd ki azonnal a felsorolást. Ha késznek nyilvánítottad őket, nézed egyesével végig.

 

A szomorúságlistán lévők közül melyek azok, amelyeken könnyű változtatni? Mit tehetsz, hogy a lista tartalma csökkenjen? Melyiket érdemes kiválasztanod, hogy ha teszel érte, akkor az gyorsan átkerülhet a boldogságlistádra? És nézz rá a boldogságlistádra is. Melyiket tudod továbbfokozni? És megismételni? Sőt, gyakori szereplővé tenni az életedben? Nézegesd a listákat 3-4 napig, ha eszedbe jut még 1-2 dolog, akkor nyugodtan egészítsd k újabb tartalommal. Azonban ne feledd a szabályt: a szomorúságlista 1 tételéért cserébe, kettőt írj be a boldogságlistádba. :-) Használd arra ezt a gyakorlatot, hogy minél több jó dolgot fedezel fel a mindennapjaidban. És arra is, hogy „ledolgozd” a szomorúságlistád elemeit. Közhely, ám nagyon igaz: az érzéseidért, te vagy a felelős! 


címkék: lista készítés, szomorúság, boldogság, önmagaddal kapcsolatos dolgok, ne sajnáld az időt

vissza