olvasnivaló



Átírhatók a negatív emlékeink

2017.09.18. 13:29

Emlékeink. Semmi sem fehér vagy fekete. Van olyan negatív emléked akár gyerekkori, akár a felnőtt életedhez köthető, amit magaddal hurcolsz és akárhányszor rágondolsz elszorul a torkod? Hogyan meséled el magadnak és másoknak? Mit emelsz ki? Kinek a nézőpontjából meséled el? Megvizsgálod, hogy miért fáj ez az emlék, mi bántott a történésekben és mire is volt szükséged akkor, amit nem kaptál meg? Íme néhány hasznos kérdés, hogy át tudd írni a fájó történeteid.


Az önsajnálat mocsarában is van teendő

2017.09.14. 18:11

Időnként történnek velünk olyan dolgok, amelyek után nem folytatódik úgy az életünk, ahogy korábban zajlott. Egy betegségből kell kilábalni nehéz, pokoli érzés, ha valaki becsapott vagy ha elhagyott a szerelmed és az is nehezen viselhető, ha új és kiállhatatlan főnököt kaptál… Egyik sem könnyű helyzet és még mennyi mindentől szenvedhetünk. Nehéz időkben se add fel, három dolgot biztosan megtehetsz magadért: hagysz időt az önsajnálatra, fókuszálj arra, amit tudsz kontrollálni és koncentrálj a napi tennivalóidra, azokat ne hanyagold el.


Te a helyeden vagy?

2017.09.10. 11:15

Milyen életmódot szeretnél élni? Mi az a probléma, amit meg akarsz és meg tudsz oldani ma? Vannak olyan kérdések, amelyekre nem jön rutinból a válasz, hosszas gondolkodást igényelnek. Tölts velük időt, akár heteket, megéri. Hisszük: sosem késő helyes kérdéseket feltenni magunknak. Az ezekre adott válaszok ugyanis irányt mutatnak az életünknek - és a gyerekeinknek is.


Viselkedj úgy, hogy elégedettebb lehess!

2017.09.06. 11:43

Legtöbben keressük a lehetőséget, hogy minőségi és egyre boldogabb életet élhessünk. Összegyűjtöttünk három olyan viselkedésformát, amelyről pszichológusok állítják, kutatások pedig bizonyítják, hogy ha ezek alapján formáljuk a hozzáállásunkat és cselekvésünket, akkor elégedettebb és jobb életünk lesz. Ilyen például az is, hogy ha nem is vagy főnök, mégis dolgozz, fejleszd a vezetői képességeidet, szükséged van ezekre a saját életed irányításához!


Láb nélküli inspirátor

2017.09.03. 20:40

Felipe Massa 2017. április 19-én éjjel 23 óra 10 perckor ezt írta a közösségi médiában: „Hé, srácok! Ez a fiú, Billy Monger hatalmas balesetet szenvedett, amputálni kellett mindkét lábát. Segítsetek rajta! Én minden tőlem telhetőt megteszek.” Lewis Hamilton a Twitteren tette közzé: „Gondolok rád, és imádkozom érted és a családodért!” Hogy kicsoda Billy Monger, akiért két Forma 1-es pilóta is szót emelt? Egy autóversenyző fiú, aki a 18. születésnapja előtt néhány héttel balesetet szenvedett és amputálni kellett mindkét lábát. Egy fiú, akitől sokat tanulhatunk.


Dobd ki magadból az érzelmi hulladékokat!

2017.08.29. 10:23

A lelkünk időnként ugyanúgy megtelik maradékokkal, mint az otthoni hűtőszekrény. Ha időről időre nem rakunk rendet benne, ha nem pakoljuk ki a fridzsidert, akkor bizony megromlanak benne az ételek. Neked mi minden savanyodik a lelkedben, milyen érzelmi-maradékok bomlasztják a mentális jólléted? Van néhány kommunikációs ötletünk, hogyan tartsd rendben a mentális "frigód". 


Spórolt pénz minőségi időért cserébe

2017.08.27. 18:04

Nem könnyű a napi teendők közé beiktatni, hogy minőségi időt töltsünk másokkal: családtagjainkkal, barátainkkal. Pedig megéri akkor is, ha úgy érezzük, áldozatot hozunk az együtt töltött órákért. Egy kisfiú alapos és szeretetteljes leckét ad az apukájának, ami biztos, hogy mostantól mindig eszébe juttatja: szeretteinkre érdemes és szükséges időt szentelni. Nem szólhat mindig minden a munkáról... 


Készíts listát a szomorúságaidból és a boldogságaidból

2017.08.23. 07:03

Egy igen hasznos gyakorlatra invitálunk, amely egyszerűnek tűnik, ám ha lelkesen és kitartóan végzed legalább egy napig, kiderül, hogy inkább nagyszerű, mintsem egyszerű. Szánj ma időt 2 lista megírására. Akár a napi teendőid mellett is nyugodtan írhatod őket, elég hozzá 2 papírlapot és egy tollat elővenned, vagy a tablet, telefon jegyzetoldalát megnyitnod. Készíts boldogság-, és szomorúságlistát az életed aktuális mozzanataiból.


Maradj a jelenben, jó itt és most

2017.08.18. 06:28

A boldogság a jövőben van - állítják sokan. Ám Anthony de Mello, indiai származású jezsuita pap határozottan tiltakozik ez ellen: "Nem igaz. Te itt és most vagy boldog, de nem tudod, mert a hamis elképzeléseid, a torzított látásmódod nem enged szabadulni félelmeidtől, szorongásaidtól, ragaszkodásaidtól, konfliktusaidtól, bűntudatodtól és még egy sereg dologtól, amire programozva vagy. Ha mindezt átlátnád, rájönnél, hogy boldog vagy, csak éppen nem tudsz róla." Vajon hogyan tudunk a jelenben maradni?


A testünkkel is üzenünk

2017.08.14. 10:22

Három plusz egy kommunikációs tippet szeretnénk megosztani Veled, ami jól jön akkor, ha szeretnél minőségi kapcsolatot kialakítani másokkal – akár ismeretlenekkel is. Mindegyik tipp azt segíti, hogy magabiztosabban állj bele kommunikációs helyzetekbe. Hajrá!


Ha ugyanazokat a hibákat követed el...

2017.08.10. 11:21

Gyakran "gyalogolunk" bele ugyanazokba a helyzetekbe. Megismerünk valakit, bízunk benne, adunk magunkból és reméljük, hogy nem történik meg, de aztán kihasználnak minket. Elhatározzuk, hogy nemet mondunk, mostantól nem vállalunk el mindent, majd a következő pillanatban igent mondunk újra. És megannyi helyzet, amikor csak azért viselkedünk úgy, mert "megszoktuk" és nem tudunk változtatni.


Disney-sztori: mi a te tanulságod belőle?

2017.08.07. 17:06

Általában félünk az újtól. Érthető. A meglévőt – akkor is ha az rossz és nem kecsegtet sok jóval – már ismerjük, viseljük, kezeljük. Nehéz helyzetekben, változások előtt és közben inspiráló lehet számunkra Walt Disney igaz története.


Kontrolláld önmagad!

2017.08.03. 10:42

Minél jobban ismerjük önmagunkat, annál gyakorlottabban tudunk gátat szabni olyan tulajdonságainknak, amelyekről úgy érezzük, nem segítik a boldogulásunkat. Ilyen lehet például a türelmetlenség, az önkontroll elvesztése is. Jó hír, hogy ezek fejleszthetők. A kapcsolataink minősége és a saját jó érzésünk is javul, ha hajlandóak vagyunk dolgozni önmagunkon - ehhez adunk most tippet.


Konfliktuskezelés tíz egyszerű lépésben

2017.07.29. 19:38

Időnként kicsúszik a szánkon olyan szó vagy mondat, amit néhány perccel később már megbánunk: bárcsak egyáltalán ne mondtuk volna ki! A konfliktusaink, meddő vitáink többségét szívesen kihagynánk az életünkből, de vajon hogyan csináljuk, hogy könnyebb legyen megőrizni a hidegvérünket? Mit tegyünk, hogy ne utólag szidjuk magunkat? Íme 10 bölcs tipp.


Hidd el, ha jó történik!

2017.07.25. 11:20

Veled előfordult már, hogy te voltál a haladásod legnagyobb gátja? Például, lebeszélted magad egy fontos döntés meghozataláról, vagy elhessegettél egy megérzést valakivel kapcsolatban akiben szerettél volna megbízni, aztán persze az a valaki becsapott. Mindannyian tettünk és valószínűleg teszünk is ilyet. A legrosszabb talán az, amikor nem hisszük el, hogy milyen nagyszerű dolog történik velünk...


Szeress bele a mindennapi szerepeidbe

2017.07.20. 05:01

Férj, feleség, szülő, gyerek, barát, kolléga, szomszéd – megannyi szerep, amit nap, mint nap megélünk és váltogatunk (jó esetben nem játszunk). Van, amelyiket szeretjük, van, amelyiket tanuljuk és olyan is lehet, ami nem kényelmes szerep, fárasztó, tapad-ragad. Mikor érezzük jól magunkat? Ha a szerepekben – amikben 0-24-ig mi alakítunk, nem veszünk el, nem ragadunk bele, hanem meg tudjuk élni valódi önmagunkat.


Kifogások helyett tettek

2017.07.14. 13:34

Gyakran keresünk kifogásokat, ha nem sikerül valami, akkor is ha hibázunk, vagy, hogy miért nem kezdünk bele egy új dologba, miért nem változtatunk…, stb. Emberi gyarlóság, hogy nehezen vagyunk képesek bevallani másoknak és magunknak is, ha hibázunk, ez is jó alkalom a kifogáskeresésre. Lódítunk vagy akár hazudunk is csak, hogy megússzuk a bocsánatkérést, nem kérünk elnézést csak azért, mert félünk beismerni gyengeségeinket, hibáinkat. Csakhogy a kifogások mérgező hatásúak, mérgeznek téged és azokat is, akik körülötted vannak. Ha az összeállításunkban szereplő kifogásokat hallod magadtól, akkor ülj le és gondolkodj, hogyan tudnád bővíteni a saját komfortzónádat. Ne légy kényelmes, merj és akarj fejlődni, főleg, hogy önmagunk kifogásait mi magunk tudjuk a legjobban kezelni.


Magányos vagy? Tehetsz magadért!

2017.07.10. 12:49

Segíts másokon, énekelj, kezeld úgy a magányt, mint egy régi ismerőst - íme néhány tanács, hogy mit tehetsz, ha rád támad az elhagyatottság érzése. Egy témában jártas, háromkönyves szakértő ennél több, összesen tíz tippet sorol fel, hogy mit tehetünk szomorú és nehéz érzés, a magány ellen. Toni Bernhard J.D. amerikai író tanácsai között egyaránt található meglepő, elgondolkodtató és kézenfekvő is.


10 tipp, hogy újra feltámadjon a magadba vetett hited!

2017.07.07. 15:10

Végiggondoltad már, hogy mi a hit definíciója? Belső meggyőződés, bizalom, hűség valami, valaki iránt. Akár láthatatlan dolgokban való bizakodás, egészséges pozitív hozzáállás reménylett dolgokhoz. Te mennyire vagy hűséges és bizakodó önmagad iránt? És mennyire hiszel önmagadban? Ha rád fér egy kis erősítés ezen a téren, akkor íme néhány praktikus és hasznos tipp.


A barátság éltet és elégedetté tesz

2017.07.04. 16:21

Hiába van a közösségi oldalakon több ezres „barát-táborunk”, olyan, akivel kibeszélő-showt tarthatunk, már alig akad, minden harmadik ember barátságok nélkül éli a mindennapjait. Pedig a barátok, a velük való fizikai találkozások hozzájárulnak a mentális egészségünkhöz, csökkentik a vérnyomást és pozitívan hatnak az örömérzetünkre is.



1 2 3 4